2012. augusztus 2., csütörtök

Elemzés (2012-08-02)

EUR/USD: Az esti FOMC ülésen nem született döntés a változtatásról, és maradt az alapkamat 0,25%. Az euródollár kereszten ez 70pipes gyors eséssel járt, ami után bázisépítés következett, egészen reggelig. A range teteje 1,2256-nál húzódott, ami fel is tört a londoni nyitás után kicsivel. A vételem majd két órán át menetelt, mire elérte az 1:1 profitszintet, de a lényeg, hogy végül teljesült. 

A délutáni mozgásban már nem láttam fantáziát a közelgő hírek miatt, pedig még egy további vétel is profitos lett volna, ha beraktam volna a megbízást a 2296-os szint fölé (több mint 100pipet emelkedett az ECB kamatdöntése - 0,75% maradt -, és az amerikai munkanélküléségi adat - ami 10k-val lett jobb a vártnál - után). Ezt követően Mario Draghi (ECB) tartott beszédet a hitelek elutasításáról és a tagországok szankcióiról, ami őrült volatilitást okozott a tőzsdéken, s eleinte felfelé, majd drasztikusan lefelé lökte az árfolyamokat (230pip esés euródolláron).




XAU/USD: Mai nap nem nyúltam az aranyhoz - az esti komoly mozgás miatt stagnálást vártam délelőttre -, pedig az 1602 fölé helyezett longstop (zöld vonal, zöld nyíl) jó is lehetett volna, igaz sokáig kellett volna benne ülni. Délután pedig 30 dolláros intervallumban ugrált a fundamentális hatásokra, és így nem sok esélyt volt formációk kialakulására.
Ezzel szemben, még szerda este, nem tudtam ellenállni az FOMC-ülés előtti szép range lekereskedésének, és beraktam egy buy- és egy sellstopot, óvatosságból csak feles pozíciókkal - a szürke téglalappal jelölt sáv fölé és alá. Ebből a sell teljesült is, és nem egész egy perc alatt kicsapta a tp-vonalamat. 
De nem csak ezért örülhettem, hanem azért is, mert mindeközben Gyurta Dani is behúzta a maga aranyát az Olimpián: Nagy gratula innen is neki!


Persze, ezek a hírtrédek irrelevánsak egy olyan brókercégnél, ahol gyakoriak a jelentős arrébb-teljesülések. Ha érdeklődünk az ilyen jellegű stratégiák iránt, válasszunk olyan szolgáltatót, aki volatilis mozgás esetén is pontos teljesülést garantál, így biztosak lehetünk abban, hogy pozíciónkon annyi lehet a maximum kockázat, amit korábban beállítottunk.. (Bár ez legtöbb esetben nagyobb spreadekkel is társul.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése